söndag 19 juli 2009

Besök på akuten i Skene.


Fredageftermiddag blev jag hastig sjuk, när jag reste mig ramla jag omkull o hade ingen kontroll på min kropp, otäckt. Då blev det dags för min första ambulansfärd, EKG o blodtryck direkt i hemmet av kunnig o trevlig ambulanspersonal, mina värden var helt ok. Det blev färd till akuten på Skene lasarett för vidare undersökningar. Mottogs på Skene av underbar personal genomgick provtagningar och undersökning av en kvinnlig läkare som mycket professionellt gjorde sitt jobb. Tack till er alla.
Vill visa hur bra det är med tillgång o närhet till ett mindre sjukhus och inte bara stora sjukhus.Efter 3 timmar tillbaka hemma igen.
Politiker förklara för mig varför behövs inte akuten på Skene lasarett?
Jag kommer att fortsätta mitt arbete att bevara Skene lasarett, sjukvården behöver mer resurser och det nu. Varför sparar och arbetar(S)(C)(FP)för större sjukhus och mindre pengar till sjukvården?

Inga kommentarer: