måndag 10 augusti 2009

Medicinakuten , Skene lasarett.


Jag ställer frågan igen. Hur kan den politiska majoriteten i Västra Götaland,(S)(C)(FP)besluta om nedläggning av hela medicinakuten på Skene lasarett under 2010?
Undrar hur många timmar jag hade varit på akuten på Borås lasarett idag om inte akuten i Skene funnits kvar. Skall sjukvården vara till för patienterna eller för majoritetens iver att skapa stora sjukhus går före behoven, en fråga som innevånarna i Mark och orter därom kring ställer sig.
Att uppleva det lilla sjukhusets profesionella personal, hos dom finns tid för ett leende och uppmuntran, patienten känner stor trygghet vid vårdtillfället.
Patienter i väntrummet som jag fråga om vad man tycker om politikernas beslut att stänga medicinakuten i Skene lämpar sig inte att skriva om på denna blogg! Många av dom politiker som taget detta beslut talades inte så väl om, inga namn vill jag nämna här.
Jag hoppas på att det finns något sunt förnuft hos regionpolitikerna i Västra Götaland när Moderaternas och Kristdemokraternas motion om ett självständigt Skene lasarett skall behandlas.

Inga kommentarer: